i jämförelse blir alice i underlandet ingenting

loranga, masarin och dartanjang
dom har jag på ett rosa kasettband som jag sätter på när jag ligger sömnlös.
dom är världens underbaraste. där är farfarn en cynisk hypokondriker som skriver tabeller om allting (tex korvtabeller) och pappan ligger under bordet och lyssnar på melodiradio och han är anarkist så pengar har dom inte utan dom betalar de 1000 korvarna de köper i korvaffärn med en av sina 700 flygande tigrar. sen har dom också en giraff som man rider på, och ett rum för varje färg (fast inte guld än för de har ju inga pengar)

och så här ser det ut i deras bassäng (som förut var ett garage men giraffen åt upp taket så det började regna in):
''...där inne satt det tigrar, säkert tretti stycken huller om buller, och åt smörgåsar med prickig korv som blivit kvar efter en picnic. flera av tigrarna hade bleknat i vattnet och på en del hade örona lossnat och svansarna hängde och slängde på trekvarten''


Kommentarer
Postat av: M

Erri jag ser fram emot vårat fotoshoot.. Skaaaffa undervattenskamera nu!!

2009-05-09 @ 17:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0